نحوه تبلیغات در لینکدین

نحوه تبلیغات در لینکدین

در این مقاله قرار درباره نحوه تبلیغات در لینکدین صحبت کنیم و یاد بگیریم با چه افرادی تبلیغ انجام دهیم، متن تبلیغ ما چگونه باشد، برای انتخاب اینفلوئنسر چه نکاتی را باید بداینم، قیمت هر بازه تبلیغات چقدر است و لیستی از اینفلوئنسرهای لینکدین را برای همکاری به شما معرفی کنیم. اگر ایده برای تولید محتوا در لینکدیدن ندارید مقاله ۱۰ ایده تولید محتوا در لینکدین را مطالعه کنید.

پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

گام‌های تبلیغات در لینکدین

شما برای اینکه بتوانید یک تبلیغ خوب را آماده کنید که بازدهی بالایی داشته باشد باید مراحلی زیر طی کنید.

۱. یک بریف تبلیغاتی آماده کنید.

در ابتدا ممکنه است برای شما سوال پیش بیاید بریف چیست؟

بریف در واقع توضیحاتی مکتوب درباره پروژه و یا صورت مسئله با جزئیات کامل، اما مختصر می‌باشد که همه عناصر لازم و مورد نیاز برای تدوین استراتژی‌های ارتباطی در آن نوشته شده است. برای یادگیری درباره اینکه چگونه یک بریف تبلیغاتی بنویسید مقاله چگونه یک بریف استاندارد بنویسیم را مطالعه کنید.

در گام اول یک بریف تبلیغاتی داشته باشید، شما در بریف تبلیغاتی جزئیاتی و مواردی که می‌خواهید در تبلیغات خود قرار داشته باشد را بنویسید. در کنار بریف تبلیغاتی خود درباره اینکه تبلیغ در چه بازه زمانی قرار داشته باشد، متن نوشته شده توسط شرکت باشد یا اینفلوئنسر و پیام اصلی که به دست مخاطب برسد چه چیزی باشد. شما این اطلاعات در قالب یک پی دی اف دو صفحه‌ای و در کنار بریف تبلیغاتی خود به دست اینفلوئنسری مد نطر خود بفرستید. 


2. با چه کسانی تبلیغ را انجام دهیم

شما می توانید تبلیغات خود را به سه دسته از افراد در لینکدین بسپارید که ما در ادامه درباره ابن سه دسته صحبت می کنیم.

۱. اینفلوئنسرها

در دنیا امروزی اینفلوئنسری افرادی شناخته شده و سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. این افراد به دلیل داشتن تعدا فالوور بالا گزینه مناسبی برای تبلیغات هستند، شما می‌توانید بریف تبلیغاتی خود را به این افراد داده و آنها در ازای مبلغی برای شما تبلیغ صفحه شما را انجام می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های یک اینفلوئنسر مناسب اشنا کنیم تا بتوانید یک تبلیغ پر بازده داشته باشید.


۲. افراد متخصص در حوزه کاری شما

یکی دیگر از گروه‌هایی که شما می‌توانید تبلیغات خود را به دستشان بسپارید افراد متخصص در زمینه شغلی شما می‌باشد. تبلیغات دادن به این افراد از دو مزیت بالایی برخوردار است:

  1. به دلیل تخصصی که دارند حرفشان از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است و افراد بیشتری در زمینه کاری و تخصص شما جذب صفحه شما می شوند.

۲.این افراد نسبت به اینفلوئنسرها هزینه کمتری برای تبلیغات از شما می‌گیرند.

۳. پرسنل شرکت شما

پرسنل شرکت نیز مورد بعدی می‌باشد. یکی از ویژگی این گروه این است که کارکنان شرکت هزینه‌ای بابت تبلیغ از شما نمی‌گیرند و همچینین این افراد به دلیل اینکه خودشان در روند پروژه و کار هستند می‌توانند تجربه و مراحل کارشان را به اشتراک گذاشته و افراد را جذب بکنند.


چگونه اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغات انتخاب کنیم؟

شما دو گام مهم یکی نوشتن بریف تبلیغاتی و انتخاب گروهی که می‌خواهید تبلیغ را به دست آنها بدهید را طی کردید. حال نکته ای که از اهمیت بسیاری برخوردار است اینکه تبلیغ خود را به دست چه اینفلوئنسری بدهیم؟ اینفلوئنسر مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ تک تک سوالات را به شما بدهیم.


۱. فعالیت اینفلوئنسر

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید به آن توجه کنید زمان و چارت زمانی است که اینفلوئنسر پست می‌گذارد. اینفلوئنسرهایی که نحوه پست گذاری آنها از قاعده خاصی برخوردار نیست و هر چندماه یک بار پستی می‌گذارند و یا گروهی که فقط پست‌های تبلیغاتی در صفحه خود قرار می‌دهند دو گروهی هستند که شما نباید تبلیغات خود را به دستشان بسپارید زیرا صفحه این افراد از بازدهی کمی برخوردار می‌باشد. شما باید تبلیغات خود را به افرادی دهید که نحوه پست گذاری آنها از قاعده و چارت خاصی پیروی می‌کند و صفحه آنها فقط پوشیده از تبلیغات نیست.


۲. تعداد فالوور اینفلوئنسر

طبیعتا اگر تعداد فالوور یک صفحه زیاد باشد و نحوه پست گذاری به طور مرتب باشد، پست این صفحه از بازدهی بالایی برخوردار است و آدم‌هایی بیشتری پست را دیده و حمایت می کنند.


۳. میزان تعامل فالور و اینفلوئنسر

یکی از مواردی که اهمیت بالایی برخوردار است تعامل فالور و اینفلوئنسر، خب سوالی که ممکن است برای شما پیش بیایید این است تعامل این دو گروه باهم به چه معنی است؟

این به این معناست که افراد (فالوورها) در صفحه اینفلوئنسری که پست گذاشته تعداد لایک‌ها، تعداد کامنت‌ها و پاسخوگویی اینفلوئنسر به سوالات و … چگونه می‌باشد.


۴. حوزه کاری اینفلوئنسر

تبلیغ با توجه به مخاطبان آن می‌تواند به دو دسته تقسیم شود:


۱. تبلیغات عام

این مورد از تبلیغات طوری است که شما می‌توانید به هر اینفلوئنسری در هر زمینه‌ای بدهید و شامل همه گروه‌ها است. به طور مثال تبلیغ نمایشگاه کتاب این نوع تبلیغ برای عموم مردم بوده است.


۲. تبلیغات خاص

این گروه در زمینه شغلی، سنی، اجتماعی و …. خاصی فعالیت می‌کنند و باید توسط اینفلوئنسر که در این زمینه فعالیت دارد تبلیغ شود زیرا نوع مخاطبان آنها نیز خاص یک گروه مشخص بوده و اگر مانند تبلیغات نوع عام به هر اینفلوئنسر داده شود از بازخورد بالایی برخوردار نمی‌شود.

برای مثال اگر شما در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارید نمی‌توانید پست تبلیغاتی خود را به اینفلوئنسری که در زمینه سئو مارکتینگ فعالیت دارد بدهید.

مواردی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم نکاتی هستند که شما در تبلیغات باید به آنها توجه کنید.


۵ نکته طلایی در تبلیغات لینکدین

۱. قالب تبلیغاتی خود را مشخص کنید

دو راه پیش روی شما در خصوص قالب تبلیغاتی شما پیش روی شماست.

  1. خود شما متنی را آماده کنید و به دست اینفلوئنسر بدهید که البته در این مورد ممکن است اینفلوئنسر قبول نکند.
  2. مورد بعدی اینکه در کنار بریف تبلیغاتی خود در بالاتر به آن اشاره کرده‌ایم متن اصلی و نکات کلیدی که می‌خواهید در متن تبلیغ شما قرار داشته باشد را به اینفلوئنسر بدهید و از وی بخواهید با توجه به نوع مخاطب، تبلیغ کند.

۲. آخر نوشته تان تبلیغ کنید

افراد وقتی در ابتدا نوشته متوجه شوند متن تبلیغاتی است آن را رد کرده پس بهترین راه این است نوشته شما به صورتی باشد که در ابتدا یا حالت داستانی، توضیح مهارتی و یا گزارش خبری در آن قرار داشته باشد و در ادامه مطلب صفحه مد نظر تبلیغ شده. در این روش افراد بیشتر جذب صفحه شما می‌شوند.

عکسی که انتخاب می‌کنید بهتراست بخشی از روند پروژه، عکس کاریکاتوری پوستر و ویدیو مرتب با فعالیت یا انیمیشن تبلیغاتی باشد.


۳. لیست اینفلوئنسر خود را مشخص کنید

همانطور که در بالا نیز گفته شد با توجه به نوع تبلیغاتی که می‌خواهید انجام دهید لیستی از اینفلوئنسرها که مناسب برای تبلیغ شما هستند را انتخاب کنید. عکس زیر بخشی از اینفلوئنسرهای فعال در لینکدین هستند  که میتواند برا تبلیغات شما مناسب باشد.

لیست اینفلوئنسرها لینکدین

۴. قیمت اینفلئونسرها در لینکدین

برای تبلیغات در لینکدین و یا سایر شبکه‌های اجتماعی نرخ مشخصی و یا چارت مشخصی که بر اساس آن بشود قیمت تبلیغ را مشخص کرد وجود ندارد اما قالبا قیمت تبلیغات بر اساس تعداد فالوور، تعداد لایک و حوزه فعالیت متفاوت است.

بازه تبلیغات در لینکدین معمولا بین یک و نیم میلیون تا شانزده میلیون و تبلیغات در این شبکه اجتماعی به نسبت گرون تر است.


۵. بازه تبلیغات خود را به دقت مشخص کنید

شما می‌توانید تبلیغات خود را یه به طور فشرده به طور مثال در یک کمپین سه روزه، با ۱۵ نفر انجام بدهید یا اینکه آهسته و پیوسته سه ماهه و با ۱۵ نفر انجام بدهید. البته اینکه کدام یک از دو روش را انتخاب کنید بستگی به خودتان دارد در مورد اول ممکن است افراد از دیدن زیاد تبلیغات شما خسته شده و یا برعکس ترغیب به دیدن صفحه شما شوند و در مورد دوم نیز افراد ممکن است تصمیم به دنبال کردن صفحه شما بکنند اما به هر دلیل تبلیغ را گم بکنند و به دلیل عدم تبلیغ زیاد در بازه کم فراموش بکند از طرفی نیز ممکن است به دلیل بازه بلند تبلیغ، فرد در زمانی خاص به صفحه شما نیاز داشته باشد و آن را دنبال کند.


حرف آخر

این روزها شبکه‌های اجتماعی مختلفی در دسترس کاربران قرار دارند و همچنین کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که گوشی هوشمند نداشته باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت با تدوین استراتژی درست یک تبلیغ به راحتی می‌توانید ناظر رشد خود در شبکه‌های اجتماعی باشید. در میان شبکه‌های اجتماعی که میشناسیم تبلیغات در لینکدین می‌تواند یکی از بهترین انتخاب شما باشد به دلیل اینکه حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و شما می‌توانید به راحتی حوزه کاری خود را به دیگران معرفی کنید. باتوجه به اهمیت داشتن اکانت لینکدین و فعال بودن در آن تصمیم داشتیم در این مقاله شما را با نحوه تبلیغات در لینکدین آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.