بعد از طراحی سایت چه باید کرد؟

بعد از طراحی سایت چه باید کرد؟

بعد از طی کردن مراحل طراحی سایت همانطور که در مقاله چرا باید وب سایت داشته باشیم گفتیم، شما باید یک لیست برای خود طراحی کنید تا بتوانید پروژه را به هدف اصلی نزدیک تر کنید. به طور مثال شما اگر یک سایت خرید و فروش دارید و درکنار آن محصولات خود را در بلاگ معرفی می‌کنید در اولین گام شما باید به تحلیل سئو سایت و تولید محتوا بپردازید.

بسیاری از افراد بعد از طراحی سایت فکر می‌کنند حال دیگر کار تمام شده است و کاربر باید آنها را پیدا کنند. در صورتی که مهم ترین گام برای جذب مشتری بعد از طراحی، تحلیل رقبا است. در این مقاله قصد داریم به شا بگوییم در مراحل مختلف بعد از طراحی سایت باید چه کار کنید و چگونه مخاطب سایت خود را بالا ببرید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

۵ اقدام ضروری بعد از طراحی سایت

بسیاری از کاربران با خود می‌گویند حال که سایت طراحی شده است بعد از آن باید چه کار کنیم و این سوال فارغ از این است که سایت شما می‌خواهد در چه حوزه‌ای کار کند. بهتر است بگوییم ۵ اقدام ضروری وجوددارد که شما باید به آنها به چشم رکن و ستون اصلی سایت نگاه کنید. که به شرح زیر است:

  • تولید محتوا
  • سئو
  • امنیت
  • تعامل با کاربر
  • گوگل سرچ کنسول

 

تولید محتوا 

تولید محتوا چیست

 

به نشر انواع پرونده‌های رسانه‌ای نظیر تصاویر، ویدیو، متن، صوت و … محتوا گفته می‎شود. بدیهی است که محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت یا اکانت شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام است. بسیاری از رقبا با تولید محتواهای یونیک در تلاش به دست آوردن رتبه اول گوگل هستند که در مقاله‌های آینده بیشتر با این موضوع آشنا می‌شوید.

محتوا را می‌توان محصول یک سایت دانست. شما فارغ از اینکه چه سایتی دارید و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید باید محصولات و خدمات خود را به عنوان یک محتوا در سایت قرار دهید. برای مثال شما اگر یک سایت فروشگاهی دارید محتواهایتان می‌تواند عکس محصولات و مشخصات شاخصش باشد، یا اگر شما یک سایت خبری داشته باشید متن خود اخبار یک محتوا است. جالب است بدانید شما می‌توانید با نوع محتوایی که در سایت خود می‌گذارید و با تحلیل گوگل کنسول مخاطب خود را بشناسید و بدانید مخاطب شما چه محتوایی را دوس دارد و او را ترغیب می‌کند.

سئو

seo

 

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (search engine optimization)،فرآیندی تقریبا هزینه بر است که باعث می‌شود سایت شما بالاتر از سایت رقبا در موتورهای جستجو قرار بگیرد و کاربران وقتی دنبال سرچ کردن مقاله‌ای هستند اول سایت شما را انتخاب کنند. اگر بخواهیم به طور دقیق تر سئو را توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم سئو در تلاش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است.

وقتی شما قصد دارید چیزی را در گوگل سرچ کنید در ابتدا فهرستی از برترین سایت‌ها برای شما نمایش داده می‌شود که رقابت بین جایگاه اول تا سوم است. همانطور که می‌دانید تمامی سایت ها که در یک فهرست به شما نمایش داده می‌شود محتواهای را دارد که در رابطه با سرچ شما است و با توجه به محتوا و سرچ شما سایتی که امتیاز خوبی در رابطه با سئو دارد در جایگاه بالایی در لیست قرار دارد و احتمال اینکه شما روی آن لینک کلیک کنید بسیار بالا است و این یک هدف است و آن هدف بازدید بالاتر و درآمدزایی برای سایت است.

سئو را نمی‌توان یک فرآیند مقطعی دانست و شما همیشه باید تما محتواهای خود را با چک لیست سئو مطابقت دهید. سئو بیشتر در محتواهای متنی نمایانگر است. در میان نیروهای تولید محتوا، سئو به کلیک بیت یا طمعه کلیک نیز شناخته می‌شود. در نهایت می‌توان گفت سئو یا بهینه سازی موتور جستجو روح سایت شما است و حتما باید در کنار تولید محتوا حواستان به سئو نیز باشد.

امنیت

 

 

گام بعدی بعد از طراحی سایت، امنیت سایت است. فکر کنید روزهای طولانی درگیر تولید محتوا برای سایتتان هستید و باید از این زحمات خود محافظت کنید. بدیهی است که بعد از مدتی مخاطب‌های سایت شما بالا می‌رود و انواع خطرات سایبری سایت شما را می‌تواند تهدید کند،هدف این نوع حملات زیرساخت‌ها و ارکان سایت است و در نهایت موجب از کار افتادن سایت می‌شود. بحث امینت سایت بسیار پیچیده‌ است و نباید آن را نادیده گرفت.

در ابتدا باید امنیت هاست و سرور را برقرار کنید به دلیل اینکه اطلاعات حیاتی سایت در هاست و سرور قرار دارد. جالب است بدانید اگر سرور و هاست از نرم‌فزار و سخت افزار ضعیف استفاده کند باعث می‌شود سایت بدون هیچ دلیلی از کار بیوفتد.

یکی از گزینه‌های برای برقراری امنیت سایت بکاپ گیری از سایت و ایجاد فایل‌های پشتیبان است و این کار باید به صورت دوره‌ای انجام شود تا در موقع نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. بکاپ گیری بسیار مهم است و با این اقدام حتی اگر اطلاعات هاست و سرور شما به طور کل نیز پاک شود، نیز برمی‌گردد.

دریافت گواهی‌های امنیتی برای سایتتان نیز یکی از راه‌های برقراری امنیت سایت است. به طور مثال گواهی Ssl یکی از گواهی هایی است که اطلاعات میان کاربر و سایت را رمزنگاری می‌کند و یک دیواری برای دزدان اطلاعات کاربران قرار می‌دهد. جالب است بدانید حتی اگر این اطلاعات نیز دزدیده شود به دلیل رمزگذاری آنها قابل استفاده نخواهد بود و همچنین می‌توان گفت این گواهی باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت شما نیز می‌شود به دلیل اینکه کاربر راحت تر می‌تواند به سایت شما اعتماد کند.

تعامل

شما به عنوان ادمین سایت باید بتوانید با مخاطبین خود تعامل داشته باشید و افراد متخصص در این حوزه همیشه می‌گویند یکی از کارهایی که باعث می‌شود سایت شما رشد کند همین تعامل است. فرض کنید شما با کاربر خود از طریق نظرسنجی و نظردهی تعامل پیدا کردید و از آن طریق می‌توانید محتواهایی را به اشتراک بگذارید که کاربر پسندتر باشد. این کار نوعی تبلیغ برای سایت شما است و از نگاهی دیگر به رتبه بندی سئو شما نیز کمک می‌کند.

گوگل سرچ کنسول را راه‌اندازی کنید

search console

 

سرچ کسنول گوگل یکی از بهترین ابزار است که اطلاعات و دیتاهای کافی به ادمین سایت برای مدیریت سئو می‌دهد. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید جایگاه و رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید و صفحه‌های تازه ایجاد شده در سایت خود را ایندکس کنید و به خزنده گوگل بگویید زودتر صفحه شما را بخواند. جالب است بدانید شما از طریق کوئری ها می‌توانید ببینید کاربران چه کلمه کلیدی را سرچ کردند و از آن طریق بر روی لینک سایت شما کلیک کردند.

سخن آخر

در این مقاله شما را با اقداماتی آشنا کردیم که هر کسی باید بعد از طراحی سایت انجام دهد ولی یکی از موارد آن باقی ماند که قصد داریم در بخش پایانی به آن اشاره کنیم و آن این است که شما در نهایت باید صبور باشید. هنگامی که یک وب سایت تازه راه اندازی می‌شود یک مسیر طولانی را درپیش دارد و اینطور نیست که بتوان گفت بعد از یک هفته سایت شما در فروش به سود می‌رسد. البته باید توجه داشت اگر تلاش و دقت شما در اقدامات بعد از طراحی سایت بیشتر باشد این راه طولانی کوتاه‌تر می‌شود وشما می‌توانید در این مسیر از افراد متخصص مشاروه بگیرید و در مرحله آزمون و خطا قرار نگیرید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.