چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

شما می‌توانید با داشتن یک گوشی و با کمک پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام، لینکدین کسب کار خود را رونق دهید اما  آیا نیاز به سایتی برای فروش دارید؟این سوال ممکن است ذهن شمارا به خود مشغول کند در جواب باید بگوییم بله، اگر کسب کار را به یک هواپیما تشبیه کنیم داشتن وب‌سایت مانند بال راست برای هواپیما است و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه مطلب تصمیم گرفته‌ایم این موضوع را برای شما به‌طور کامل شرح دهیم تا متوجه اهمیت داشتن یک سایت برای خودتان شوید.

 

5 دلیل برای داشتن یک وب‌سایت:

 

1. اعتبار بیشتر وب‌سایت نسبت به اینستاگرام و تلگرام

برای درک بهتر این موضوع از یک مثال ساده شروع می‌کنیم:

فرض کنید قصد خرید یک تلویزیون دارید در ابتدا سری به پیج های اینستاگرام می‌زنید و تلویزیون را با مبلغ ۱۸ میلیون تومان پیداکرده. اما صفحه که قصد خرید از آن را دارید، هیچ مجوز رسمی، آدرسT راه ارتباطی ندارد پس تصمیم به جست‌وجو در صفحات اینترنت می‌کنید و تلویزیون را به قیمت ۲۰ میلیون تومان پیدا می‌کنید اما به دلیل اینکه این سایت دارای لوگو معتبر، راه ارتباطی با فروشنده، درباره ما، مجوز رسمی و چینش و نظم مناسب در وب‌سایت است تصمیم به خریداری از سایت می‌کنید. این مثالی کوچکی است که نشان می‌دهد که شما در کنار صفحات اینستاگرام و تلگرام نیازمند سایت هستید. شما از طریق شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را به مردم معرفی کرده و آنها به سایت خود هدایت می‌کنید.

برای اطمینان درباره امنیت و اعتبار یک سایت پیشنهاد می‌کنم مقاله چگونه از اعتبار و امنیت یک سایت مطمئن شویم؟ را مطالعه کنید.

 

2. ارتباط با مشتری

برای توضیح بهتر، به سراغ مثالی رفته و در ادامه به تحلیل آن می‌پردازیم.

فرض کنید یک مغازه کفش‌فروشی دارید و علاقه دارید وب‌سایتی راه‌اندازی کنید اما تصور به اینکه هزینه ساخت و پشتیبانی آن زیاد است از این تصمیم منصرف شده و به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی واسطی مثل دیجیکالا و باسلام رفته و محصولات خود را می‌فروشید. مطمعنا فروش خوبی خواهید داشت و محصولات شما دیده می‌شود و درآمد خوبی نیز خواهید داشت اما این روش دو ضرر را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

1. عدم دسترسی به اطلاعات مشتری

اطلاعاتی مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل و … از مشتریان به شما برای ایمیل مارکتینگ، پاسخ به سؤالات مشتریان، شناخت نیاز مشتریان و دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای بهبود محصولات خود کمک شایانی می‌کند.

شما می‌توانید با قرار دادن گزینه پشتیبانی  واتس اپ و یا تلگرام به سؤالات مشتریان خودپاسخ دهید و با داشتن شماره مشتری برای آنها پیامک تبلیغاتی بفرستید. با یک مثال ساده اهمیت این موضوع را شرح می‌دهیم.

فرض کنید فردی به شما پیام می‌دهد و درباره لپ تابی که می‌خواهد از شما سؤالاتی می‌پرسد و راهنمایی می‌گیرد شما ممکن است مدل لپ تابی که خریدار می‌خواهد را نداشته باشید اما شما وسایل جانبی موردنیاز فرد مثل کیف لپ تاب، موس، محافظ کیبورد و … را خواهید داشت پس به‌راحتی با داشتن شماره تلفن، مشتری جدید برای خود جذب می‌کنید. برقراری ارتباط به این شکل در فروشگاه‌های اینترنتی واسط امکان‌پذیر نیست و حتی در برخی از فروشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود.

 

2. مشتری ثابت ندارید

وقتی خریدار، محصولی را از شما در فروشگاه‌های اینترنتی می‌خرد در دفعات بعدی خریدار به دنبال اسم و برند شما برای خرید نمی‌گردد بلکه با خود می‌گوید من از دیجیکالا خرید کرده‌ام نه از فروشنده‌ای با برند کیف شاپ.

شما علاوه بر اینکه کارمزدی به فروشگاه‌های اینترنتی می‌دهید مشتریان خود را نیز به آنها می‌دهید پس بهترین راه‌حل ساخت سایتی با برند مخصوص خود است.

 

3. دسترسی همیشگی به وب‌سایت

ممکن شرایطی پیش بیایید که شما مغازه خود را ببندید و یا اینستاگرام و تلگرام به دلیل اینکه شبکه های خارجی هستند و ما هیچ کنترلی بر روی آنها نداریم ممکنه است از دسترس ما خارج شود، با این تفاسیر کسب کار ما ضربه خواهد خورد و ما نمی‌توانیم به هیچ طریقی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم. اما شما می‌توانید با طراحی یک مغازه بیست و چهار ساعته خود را از ورشکستگی نجات دهید. شما می‌توانید مشتریان خود را از طریق اینستاگرام و تلگرام جذب کنید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید که اگر به هر دلیلی ارتباط شما با مشتریان خود قطع شد با داشتن اطلاعاتی ثبتی آنها در سایت خود آنها را از وضعیت مغازه و تخفیفات باخبر کنید.

 

4. قابلیت جست‌وجو در گوگل

ممکن است تابه‌حال از خود سؤال کرده باشید که سئو و تولید محتوا چه کمکی به سایت من خواهد کرد؟

در جواب باید گفت که گوگل به‌طور مداوم در حال امتیازدهی به سایت‌ها با توجه به محتوایی و مخاطبان خود هستند. بر اساس امتیازدهی که گوگل به صفحه شما می‌دهد ممکن است ربته شما افت‌وخیز داشته باشد و درصورتیکه سایت شما در پنج رتبه اول، صفحه اول گوگل قرار بگیرد مخاطبان بیشتری را جذب کنید. پس درصورتیکه شما ازنظر طراحی سایت، سئو، تولید محتوا، عکس و فیلم و محصولات بهترین باشید شک نکنید درآمد شما دو رقمی خواهد شد و فروش شما محلی نخواهد بود بلکه می‌توانید در تمامی کشور و حتی فروش به کشورهای فارسی‌زبان اطراف و حتی فراتر را نیز داشته باشید. (این امر حتی درباره ارائه خدمات مانند ارائه خدمات تعمیری نیز مهم است).

 

5. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های زیادی ازجمله اجاره، خرید مغازه، تجهیزات، حقوق کارکنان را خواهید داشت اما در دنیا تکنولوژی شما فقط به یک طراحی سایت حرفه‌ای نیاز دارید تا دیگر هزینه‌های اضافی را متحمل نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه طراحی یک سایت به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و سوالات خود را بپرسید.

 

حرف آخر

به‌طورکلی داشتن سایت مزایا فراوانی برای شما به همراه خواهد مزایایی مثل ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته باز هستید، مشتریانی از سراسر ایران و یا حتی فراتر از آن خواهید داشت، برند سازی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برقراری ارتباط با مشتری و استفاده رایگان از گوگل برای تبلیغات می‌باشد. پس به داشتن یک وب‌سایت برای پیشرفت کسب‌وکار خود فکر کنید ما نیز در این راستا خدمات ارزنده‌ای برای شما داریم.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.