لینکدین چیست و چرا باید حساب کاربری داشته باشیم؟

لینکدین چیست و چرا باید حساب کاربری داشته باشیم؟

در دنیای امروزی هنگامی‌که اسم شبکه‌های اجتماعی می‌آید، ذهن همه به سمت اینستاگرام، توییتر و … می‌رود و جالب است بدانید شبکه‌های اجتماعی که به ذهن افراد می‌رسد دقیقاً سوشال مدیاهایی است که ساعات طولانی در روز به گشت‌وگذار در آن می‌پردازند. اما قرار نیست تمام شبکه‌های اجتماعی‌هایی که ما می‌شناسیم یک سبک را دنبال کنند و برای افراد سرگرم‌کننده باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد به فکر این هستند که بتوانند افرادی که در حوزه‌های کاری مشابهشان فعالیت می‌کنند را پیدا کنند و به‌قول‌معروف با آنها در ارتباط باشند و دایره ارتباطی خود را افزایش دهند. شاید اگر پانزده سال پیش بود کار بسیار سخت و شاید غیرقابل ممکن بود ولی در دنیای امروزی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فهرستی از تعاملات با افراد مرتبط با حوزه کاری خود بسازید و روزبه‌روز آن را افزایش دهید. مهم‌ترین اپلیکیشن یا سوشال مدیایی که در این حوزه پرقدرت فعالیت خود را ادامه می‌دهد شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) است.

جالب است بدانید میلیون‌ها اکانت افراد متخصص در لینکدین ایجادشده است و این افراد سعی دارند با گذاشتن پست‌های هفتگی تجربه‌های خود را درزمینه کاری، نیروی انسانی، چگونگی جذب سرمایه‌گذار و … به افراد کم‌تجربه انتقال دهند. به دلیل اهمیت شبکه اجتماعی لینکدین و نقش اساسی آن در بازار کار ما تصمیم گرفتیم شما را در این مقاله با شبکه اجتماعی لینکدین و چرایی ساخت آن آشنا کنیم. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

لینکدین چیست؟

لینکدین چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین از سال ۲۰۰۳ فعالیت رسمی خود را با هدف شکل گیری درست ارتباطات حرفه‌ای بین نیروهای کار از سراسر جهان به صورت تحت وب آغاز کرد و تا به امروز که داریم این مقاله را می‌نویسیم بیش از ۶۵ میلیون نفر کاربر متخصص و حرفه‌ای در این سوشال مدیا حضور دارند و از این شبکه اجتماعی برای ارتقا خود و کسب تجربه استفاده می‌کنند.

اگر دقت کنید بیشتر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، توییتر و پلتفرم‌های مشابه آن در تلاش هستند که افراد بتوانند دایره دوستی خود را افزایش دهند و با آنها در تعامل باشند ولی LinkedIn از این الگو پیروی نمی‌کند و قصد آن فقط ساختن روابط دوستانه نیست بلکه قصد دارد به روابط استراتژیک و جایگاه شغلی رنگ دیگری ببخشد.

اگر اکانت LinkedIn داشته باشید احتمالا به این توجه کردید که این شبکه تعداد مخاطب‌ها یا اتصالات بیشتر از ۵۰۰ نفر را نشان نمی‌دهد و آن را به صورت +۵۰۰ نشان می‌دهد. به نظر شما پشت کار چه سیاستی می‌تواند باشد؟ همانطور که در پاراگراف فوق گفتیم هدف از ایجاد این شبکه اجتماعی این نیست که فردی بیاید و در آن عکس تفریحاتش را بگذارد و با افراد رابطه صمیمی و دوستانه‌ای برقرار کند. پس می‌توان نتیجه گرفت عدد تعداد فالوئرها مانند اینستاگرام و فیسبوک از اهمیت بالایی برخوردار نیست و بهتر است بگوییم در این شبکه کیفیت انتقال اطلاعات بسیار مهم تر از عدد دنبال کنندگان است.

حساب لینکدین برای افراد

کاربران می‌توانند هنگام ثبت نام در لینکدین برای خود حساب کاربری ایجاد کنند و در فیلدهای مرتبط، سوابق کاری و توانایی‌هایشان را بنویسند و با توجه به حوزه کاری‌شان با کارفرمایان دیگر و کارمندانی که در حوزه شغلی مشابه هستند ارتباط بگیرند. البته توجه داشته باشید ارتباط در شبکه اجتماعی لینکدین کاملا برعکس سوشال مدیا‌های دیگری مانند اینستاگرام است و ارتباط شما در آن فقط محدود به حوزه کاری شما است. پس در نتیجه شما باید پست‌های مرتبط با کار و تجربتان در لینکدین پست کنید.

جالب است بدانید از طریق فعالیت‌های روزانه شما، کارفرمایان می‌توانند شما را بشناسند و در هنگام استخدام نیروی کار، اسم شما در ذهنشان بیاید و شما را استخدام کنند. با توجه به همین موضوع بسیاری از کارشناسان و منابع انسانی لینکدین را به عنوان روزمه آنلاین می‌شناسند و به افراد پیشنهاد می‌دهند که حتما آن را برای دیده شدن روزمه‌شان نصب کنند.

حساب لینکدین برای شرکت

لینکدین به مدیران یک شرکت این امکان را می‌دهد که یک صفحه برای بیزینس خود راه اندازی کنند. حال مدیران می‌توانند هنگام ثبت نام یک حساب کاربری به نام شرکت‌شان بزنند و فعالیت‌های مختص به شرکت را در لینکدین پست کنند تا کاربران مشتاق آنها را فالو کنند و در نهایت با شرکت آنها بیشتر آشنا شوند و کم کم اسم شرکت دربین افراد جامعه شناخته تر شود.

می‌توان گفت لینکدین اولین شبکه اجتماعی است که تمام تمرکزش را بر روی استراتژی کسب و کار چید و باعث شد شرکت‌های زیادی در این بستر به رقابت با هم بپردازند. اکنون ۱۷ سال از تاسیس لینکدین می‌گذرد و این شبکه تا به الان ۵۷۵ میلیون کاربر آنلاین دارد.

چطور اکانت لینکدین بسازم؟

اگر قصد دارید برای خودتان یا شرکتتان اکانت لینکدین ایجاد کنید فقط کافیست به آموزش گام به گام ساخت اکانت لینکدین مراجعه کنید.

مزایای استفاده از لینکدین

در این بخش قصد داریم شما را با مزایای لینکدین آشنا کنیم و به شما بگوییم چه دلیلی دارد که شما باید اکانت لینکدین داشته باشید؟

مزایای لینکدین به شرح زیر است:

  • استفاده از  این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار قوی برای تحقیق
  • یک بستر آنلاین برای کاریابی
  • شناختن شرکت‌های بزرگ
  • امکان گرفتن پوزیشن فریلنسری در خارج از کشور
  • پیوستن به گروه‌های لینکدینی
  • دریافت توصیه نامه از افراد متخصص و فعال 
  • آگاهی از نشست و سمینارهای علمی
  • دریافت پوزیشن کارآموزی
  • جذب سرمایه گذار برای استارت آپ های تازه کار
  • جذب نیروی انسانی

پروفایل لینکدین چیست؟

پروفایل لینکدین

برای ایجاد حساب لینکدین مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی شما نیاز به وارد کردن ایمیل، نام کاربری و رمز ورود دارید و بعد از اینکه شما این اطلاعات را وارد کردید لینکدین یک صفحه‌ای را به نام پروفایل لینکدین در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید فیلدهای مختلف آن را پر کنید. این فیلدها عبارت‌اند از:

  • رزومه (برای مطالعه کلیک کنید )
  • خلاصه کوتاهی از زندگی شخصی

اشتراک گذاری در لینکدین

  • وارد کردن اطلاعات تماس مانند ایمیل، شماره تلفن همراه، آدرس اینستاگرام، توییتر و …

اکانت لینکدین

  • پیوند به وبلاگ شخصی
  • وارد کردن سوابق گذشته کاری خود

دنبال کنندگان در لینکدین

  • وارد کردن مقالات یا کتاب‌های نوشته شده توسط شما
  • گذاشتن عکس پروفایل مناسب برای لینکدین

آیا لینکدین برای کسب‌و‌کار من مناسب است؟

لینکدین می‌تواند یک فرصت مناسب برای کسب و کارهای B2B باشد. شاید با خود بپرسید کسب و کارهای B2B چه نوع کسب و کارهایی هستند. همانطور که می‌دانید هر کسب و کاری دونوع مشتری دارد که یا افراد است و یا یک سازمان مشخص. کسب کارهای B2B کسب و کارهایی هستند که مشتریانشان کسب و کارهای دیگر است و به همین دلیل باید یک اکانت لینکدین داشته باشند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند.

شاید فکر کنید با توجه به این حرف لینکدین برای کسب و کارهای B2C مناسب نباشد اما می‌توانیم در اینجا برای شما مثالی بیاوریم تا نقض این موضوع را به شما ثابت کنیم.

احتمالا اسم سایت مکتب خونه را شنیده‌اید و می‌دانید این استارت آپ در حوزه دروس دانشگاهی فعالیت می‌کند و در کنار آن دوره‌هایی را مانند برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و … را نیز برگزار می‌کند. آیا شما فکر می‌کنید به دلیل اینکه مکتب خونه مشتری‌هایش افراد هستند نباید اکانت لینکدین داشته باشد؟

در پاسخ به سوال بالا می‌توان گفت اکانت لینکدین برای این نمونه سایت‌ها بسیار واجب است به دلیل اینکه آنها باید دوره‌های خود را به افراد معرفی کنند تا بتوانند کسب درآمد داشته باشند.

نکات مهم برای دیده شدن در لینکدین

در این بخش قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که باعث می‌شود شما توسط کارفرمایان دیگر بیشتر دیده شوید.

به طور مستمر فعالیت داشته باشید

اگر اکانت لینکدین برای خود ایجاد کردید باید از خود سوال بپرسید که این شبکه اجتماعی برای شما چه قدر مهم است و آیا اولویت شما در حوزه کاریتان است؟

اگر می‌خواهید یک اکانت لینکدین ایجاد کنید و یک روز باشید و یک روز نباشید پس به شما می‌گویم که نباید انتظار کانکشن‌های فعال و نتیجه طلایی را داشته باشید. شما نه تنها در لینکدین بلکه در شبکه‌های دیگر نمی‌توانید با فعالیت‌های نامنظم نتیجه بگیرید و به یک کاربر پرطرفدار تبدیل شوید. بلکه شما باید در یک بازه زمانی نسبتا طولانی برنامه های خود را اجرا کنید و فعالیت مستمر و مدام داشته باشید و در نهایت نتیجه مورد نظر خود را خواهید دید.

پروفایل خود را بروز نگه دارید.

باتوجه به اینکه لینکدین یک شبکه اجتماعی با رویه و رفتار متفاوت است، ساخت یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای زمان بیشتری نسبت به سوشال مدیاهای دیگر میگیرد ولی باید گفت که ارزشش را دارد!

اما باید توجه داشته باشید که باید اطلاعات پروفایل لینکدین خود را هرلحظه که نیاز بود بروز کنید به دلیل اینکه پروفایل لینکدین بخش ها و فلیدهای مختلفی دارد و شما می‌توانید در بروزرسانی بعدی اطلاعات بیشتری به پروفایل خود اضافه کنید.

کامنت بگذارید

سعی کنید در پست‌های که برای شما می‌آید نظرات تخصصی و دیدگاه خود را بیان کنید و آن را کامنت کنید تا افراد متوجه مهارت شما شوند.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با لینکدین آشنا کنیم و به شما گفتیم این پلتفرم بستری مناسب برای صاحبان کسب و کارها و افرادیست که در یک حوزه کاری به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و این افراد می‌توانند به کمک این شبکه اجتماعی ارتباطاتشان را با افراد دیگر گسترش دهند و شبکه خود را نیز هر روز گسترش دهند.

لینکدین برای صاحبان کسب و کار که می‌خواهند نیروی انسانی داشته باشند که به صورت فریلنسری برای آنها کار کنند نیز مناسب است و با استفاده از لینکدین می‌توانند این افراد را پیدا کنند. اگر شما در حوزه کاری خود حرفه‌ای هستند و می‌خواهید با افراد متخصص بیشتری در ارتباط باشید به شما پیشنهاد می‌دهیم که امروز لینکدین را از گوگل پلی دانلود کنید و یک اکانت برای خود بسازید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.